100 många frågor

2014-10-08 20:29:00
Allmänt Tankar Och Funderingar

 1. Hur gammal är du om fem år? Mest troligt 27.

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mäds. Jag var tvungen. (Hehe.)

 3. Hur lång är du? 168 cm

 4. Vilken är den senaste filmen du sett? Darjeling Limited.

 5. Vem ringde du senast? Ett försäkringsbolag.

 6. Vem ringde dig senast? Guppi.

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Var det den billigaste?"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på om jag gillar personens röst ifråga.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. (För övrigt sjukt jobbig fråga om ens föräldrar är varken eller, vem har skrivit de här frågorna, egentligen?)

 10. När såg du senast din mamma? I söndags. :)

 11. Vilken ögonfärg har du? Typ blå.

12. När vaknade du i dag? 06:57, om vi ska vara petnoga.

 13. Vilken är din favoritjulsång? "Fairytale of New York", för jag tror det är den enda jullåten jag kan lyssna på med Wille.

14. Vilken är din favoritplats? Vid havet när solen håller på att gå ner.

15. Vilken plats föredrar du minst? Trång buss.

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Usch, vilken fråga. Vägrar svara.

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jurassic Park - dinosaurerna. Dock även på dagtid.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Låter ju deppigt, men minns inte. Tänker dock att det säkert var något som någon sa på lunchen idag.

19. Hur stor är din säng? Jag får plats.

 20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Endast en.

 23. Hur många landskap har du bott i? Ett. För jag antar att Göteborg ligger i Bohuslän och inte i något annat skumt landskap?

24. Vilka städer har du bott i? Göteborg. Misstänker starkt att min uppväxtort inte räknas som en stad.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommarhalvåret, strumpor resten av året.

 26. Är du social? Jag tror det.

 27. Vilken är din favoritglass? Ekologisk citronsorbet. Det är gott det.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Crème Brûlée. Det är gott det.

29. Tycker du om kinamat? Har aldrig ätit pga vet inte om jag tål. Antar att frågan refererar till "typisk hämtmat", för då är svaret nej.

30. Tycker du om kaffe? Nej. Blä. Vägrar.

31. Vad dricker du till frukost? Ekologisk juice.

32. Sover du på någon särskild sida? Den jag somnar först på.

33. Kan du spela poker? Kan och kan. Det är en definitionsfråga. Om jag fysiskt kan: ja. Om jag är särskilt bra: Nja.

34. Tycker du om att mysa/kela? Åh.

35. Är du en beroendemänniska? Nej, lessnar oftast på saker efter ett tag.

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? JA!

37. Vill du ha barn? Jag känner att den här frågan får nog mitt 27-åriga jag svara på istället.

38. Kan du några andra språk än svenska? Me speak english, yes. Och lyckas övertyga folk om att jag kan franska. Det är ändå himla bra.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat. Mmm.

42. Äger du dyrbara smycken? Känns spontant som att de här frågorna ställs av en inbrottstjuv. Vägrar därför svara.

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser inte på tv, vet inte vad som går just nu. Men Historieätarna gillade jag!

 44. Kan du rulla med tungan? Om jag kan! Fast bara åt ena hållet. Och blir kanske inte flera, flera snurr.

 45. Vem är den roligaste människan du känner? Beror på mitt för tillfället humor-humör.

46. Sover du med gosedjur? Nej. Har dock hängt upp en katt i taket.

47. Vad har du för ringsignal? Någon sådandär som följer med. Skittråkigt.

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag tror det. Mamma borde ha koll.

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Ehm. Ser inget rött ... Jo, där! En liten dalahäst!

 50. Flirtar du mycket? Hela tiden. Folk förstår det bara inte.

51. Kan du byta olja på bilen? Jag vill tro det. Har dock aldrig fått göra det.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nope.

 53. Vilken var den senaste boken du läste? Det kan ha varit "Fågeln som vrider upp världen" av Haruki Murakami, låter det dock vara osagt.

 54. Läser du dagstidningen? Nej, pga det inte kommer någon hem till mig. :(

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, har knappt tid att läsa min kurslitteratur.

56. Dansar du i bilen? Om jag inte kör: JA!

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mest troligt p4. Det är vad som lyssnas på hemma hos mina föräldrar.

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ekvationer och sådant där krafs. Försökte mig på att Laplacetransformera.

59. När var du i kyrkan senast? Hmm, minns inte. Kanske när jag var i Malta i våras?

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Min biologi- och kemilärare. Hon var bäst (och hade ju bästa ämnena)!

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Oklart.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Jag försvann från de jag skulle gå hem med en bit häromdagen, och när jag väl gick tillbaka var de andra inte kvar där jag lämnat dem och jag trodde att jag nu skulle få gå hela vägen hem själv. MEN! Så stod de utanför och väntade på bara lilla mig. Och blev så glad, så glad. Kanske lite extra tack vare etanolintag.

63. Vad lyssnar du på just nu? Ventilationen och mina egna tangetnedtrycknigsslag (långt ord!).

64. Har du varit med i tidningen? Ja. Jag och Wille har blivit intervjuade (japp, vi är precis så coola) och sedan skrev min farfar för lokaltidningen, så där fick jag och mina syskon vara med några gånger.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Äter inte konstiga saker.

 66. Vem såg dig naken senast? Min katt?

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Blå/grå.

 68. Hur imponerar man på dig? Är duktig på att rita och måla. Blir så sjukt imponerad av sådant, bara för att jag skälv är urkass på det och bara inte förstår hur folk gööööör.

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Vill inte ringa när jag är ledsen. Vill vara ledsen.

 70. Har du någon piercing? Räknas de hål jag har i öronen? Alltså de hål som är till för örhängen ...

71. Din största vinst? 100 kronor på en tialott en gång.

72. Civilstånd? Ogift.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, Bloglovin och min mails hemsida.

74. Är du fåfäng? Mest troligt nej. Men ändå kanske lite. Fett diffust.

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja, börja svara på de här frågorna. Tar ju en evighet!

76. Hur gammal är din pappa? 56.

77. Vilket är ditt drömjobb? Att jobba på Naturskyddsföreningen eller liknande organisation. Det hade varit fett nice.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Plugga lite mera.

79. Vad har du haft för husdjur? Katter och fiskar. Och ibland tog jag insekter som hade kommit in i huset och hade de i små skålar och matade dem med saker jag trodde att de gillade.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Orkar ens någon läsa såhär långt?

81. Svär du ofta? Bara på min mammas grav (fast hon har ingen).

82. Sverige när det är som bäst? När det är precis lagom temperatur och en kan ha på sig bikini om en vill eller jeans om en vill. Händer kanske en gång per år.

83. Kan du åka slalom? Vet inte. Har aldrig prövat. Kanske är en naturbegåvning?

 84. Vad har du ätit i dag? Ärtsoppa (sektionen bjuder <3) och rödbetspaj. Det var himla gott, det.

85. Vad har du för utbildning? Naturvetenksaplig från gymnasiet och inne på mitt andra år på civilingenjörsutbildningen Bioteknik på Chalmers.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina benmuskler. De tar mig dit jag vill. För himla bra!

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Mitt hår. Det växer för himla långsamt. Och är så "fint" (enligt min syster), och alltså skört, att det lätt blir trasigt och topparna klyver sig. Vill ju ha långt hår!

88. Vilken är din bästa egenskap? Är bra på att lyssna.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Är bra på att höra fel.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Jag tänker att eftersom typ ingen ändå orkar läsa såhär långt (ni kan ju skriva en kommentar om ni gör det, vore ju kul för någon sorts empirisk undersökning (en får svara anonymt)), så tänker jag att jag lägger min tankekraft på att svara på resterande frågor istället.

91. Saknar du något? En balkong.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Viktigt och viktigt. Det är kul med kalas!

93. Vad gör dig ledsen? Omänsklighet och djurmisshandel.

  94. Vad gör dig glad? Blommor och blad, en miljard!

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.

96. Vad ska du göra i helgen? Gå på kalas och sedan plugga, plugga, plugga tills min hjärna blöder. Typ.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Oj.

98. Vad har du för laster? Internet, choklad och vanlijdoftljus.

99. Vem är din förebild? De som inte prokastinerar eller skjuter upp saker (eller skulle i vart fall behöva dem som förebilder). Eller de som vågar stå för det de tycker och som kämpar för att vi ska få en lite, lite bättre plats att bo på.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Fortsätta med Laplacetransformeringen. <3 Och diska. Och kanske göra en kopp varm choklad. Blev sjukt sugen på det nu.

 

Frågor snodda från Hanapee.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha jag läste allt.
Riktigt roliga svar

2014-10-08 @ 20:53:37
Postat av: Anonym

Haha jag läste allt.
Riktigt roliga svar

2014-10-08 @ 20:53:38
Postat av: Anonym

Jag läste också allt! /E

2014-10-08 @ 21:49:01
Postat av: Anonym

Jag med! ;) //baggster

2014-10-09 @ 00:33:02
Postat av: Anonym

Jag med! ;) //baggster

2014-10-09 @ 00:33:03

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0