Pappas födelsedag och släktkalas

2014-10-01 22:28:00
Kalas och festligheter
I lördags åkte jag hem till mina föräldrar för att ha kalas, fira min pappa (eftersom det var hans födelsedag) och umgås med min familj. Och få plugga lite i lantlig och lugn miljö.
När det här trädet börjar bli färgglatt vet en att hösten är på gång!
Jag hjälpte till litegrann med kalasförberedelserna, men mest genom att göra mat till mig själv. Och vara sällskap till min syster som gjorde sallad (med bland annat nyskördade sockerärter, mums!).
Så blev det dags att byta om från mjuksbyxor och kofta till kavaj och byxor.
Allra bästa och finaste mormor var med på kalaset. <3
Jag, pappa och min syster fick presenter. Och jag fick ätbara saker istället för blommor. <3
Efter att ha öppnat alla presenter och köpt jultidningar åt vi marrängswish till efterrätt. Det blev så himla mycket maränger över.
Mormor hade lämnat en fin hälsning på pappersduken. <3
Och så åkte alla gästerna hem igen. Tack för allt fint jag fått och tack för att ni kom.
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack själva!! Men det kan omöjligt blivit så många maränger över när Hugo smånallat hela kvällen... 😜
Kram på dej

2014-10-02 @ 07:39:16

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0