Blommor och ljus

2015-04-15 09:34:00
Foto
Jag fick ju som sagt nog av att sitta och plugga igår och satte mig med gimp (som photoshop, fast gratis, hoho). Fick lite inspiration av att göra det sedan jag vart inne på Alexs blogg (hon är ju superduktig, blir ju alltid fascinerad av människor som är duktiga på att teckna och så).
 Jag kan ju själv inte teckna för hand, så jag tar datorn till hjälp istället. Så smidigt när en kan ändra, ta bort, lägga till och se om det passade eller inte. Kan inte riktigt se sådant i förväg. Ctrl+z finns ju tyvärr inte i verkligheten.
Gjorde den här bakgrunden till blomman ovan, men tyckte nästan det blev finare utan blommorna i mitten. Var inte medveten om hur det såg ut bakom blomsterbuketten förrän jag var klar och valde att "avmarkera" lagret med buketten. Men det vart ju finfint, abstrakt och härligt.
Här är originalbilden, för övrigt.
Satt lite med den här bilden litegrann, men blev egentligen inte särskilt nöjd. Men det är kul att testa lite olika saker! Har för övrigt inte använt mig av något annat än olika penslar (har laddat ner några aurora-penslar (alltså norrsken) som är helt magiska), vanlig redigering (nivåer, kontraster, mättnad osv) och enfärgade lager med sänkt opacitans. Eller jo, jag använde en satin-funktion också.
Och här är orginialbilden. Tror den är helt oredigerad.
Det var allt för nu, ha en superb onsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0