Bönpasta med körbärstomater och fetaost

2015-04-09 20:06:00
Mat och recept
Det här är en av mina favoriträtter just nu! Har upptäckt att tomat faktiskt kan göra att det mesta blir lite, lite godare. Kan ju inte äta råa tomater och måste därför tillaga dem om jag ska kunna förtära dem, vilket gör att jag inte äter det så himla ofta. Så blev strålande glad när jag hittade det här receptet!
Bönpasta är för övrigt så smart mat. Både glutenfritt och fyllda med proteiner! Har i princip bara bönpasta hemma istället för vanlig spaghetti. Oh well, här kommer receptet.
För en lunch och två matlådor (eller alltså ungefär tre portioner) behövs:
 - Ungefär ett halvt paket bönpasta (ungefär lite mer än 100 gram)
 - Ett stort gäng körsbärstomater
 - Torkad basilika
 - Ett paket fetaost
 - En eller två klyftor vitlök
 - Några droppar balsamvinäger
Stek tomaterna tillsammans med pressad vitlök och några nypor basilika. Jag har vatten i för att det ökar chansen att tomaterna blir tillräckligt tillagade för att jag ska kunna käka dem. Men tror inte det behövs om en inte har de matallergier jag har.
Koka pastan. Tar typ bara tre till fem minuter, så det kan vänta till sluttampen!
Blanda sedan ihop alltsammans med smulad fetaost och lite balsamvinäger. Och lite, lite av vattnet som är kvar från stekningen, blir så god tomat- och fetaostsås då.
Ät upp. Nomnomnom. Tycker detta är så himla, himla gott. Har gjort det flera gånger och det blir gott varje gång! Win.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0