Söndag

2015-04-12 10:39:00
Min Dag Skolan Träningen
Det är sista dagen på självstudieveckan (aka påsklov) och på onsdag och torsdag ska jag skriva tentor. Hade faktiskt inte insett att det var så få dagar kvar förrän jag skrev det nu. Har kommit in i ett vet-inte-vilken-veckodag-det-är-mode (standardt tentavecka) och mina dagar ser ungefär likadana ut. Vaknar tidigt (typ halv åtta), äter frukost och lyssnar på podcast, sätter mig vid datorn och pluggar (och läser lite bloggar) tills lunchdags vid klockan 12, och pluggar sedan igen (fast utan dator) till typ klockan 20. (Fast gör en massa annat emellanåt, som att gå på möte och äta chokladbollssmet.)
 
Sedan känner jag miglite ambivalent mellan att jag pluggar bäst själv (kan inte prata med någon/bli störd) och får social abistinens. Kan komma på mig själv vissa dagar med att jag fysiskt inte pratat med någon annan person på hela dagen. Det är lite läskigt. Något en skulle kunna bli gaaaaaalen av. (Fast då försöker jag ringa upp någon eller gå ner till affären för att i vart fall få säga "hej, hej", "tack, så mycket" eller "vart har ni flyttat den ekologiska avokadon?" till dem som jobbar.)
Och så har jag skadat foten min så jag kan inte springa vilket också gör mig lite smått galen/irriterad. Sprang sönder en blåsa i typ onsdags (?) så nu måste jag vänta på att kroppen ska bilda ett nytt hudparti där innan jag kan springa igen. Känner lite smått panik över att Göteborgsvarvet börjar närma sig  ...
Märker också att jag har mycket svårare att koncentrera mig när jag inte har fått konditionsträna. Och det stör mig i mitt pluggande. Exempelvis borde jag ju inte skriva detta hära utan plugga, men  min koncentrationsnivå är ju inte så himla hög och jag får för mig en massa annat att göra (plötsligt är tydligen diska roligt).
 
DOCK tror jag att foten är tillräckligt lagad idag (svider inte till lika mycket när jag går, i vart fall) för att jag skulle kunna ta mig en liten promenad efter lunch. Hoppas, hoppas.
Oh, well. Ha en finfin söndag och njuuuuuut av det finfina vädret!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0