Julaftonen

2015-12-28 10:49:26
Kalas och festligheter
Här kommer min julaftonseftermiddag i bilder!
Ester satt som en sfinx i fönstret, medan vi andra gjorde oss iordning och packade ner alla klappar och all mat som skulle med.
Så blev det dags gå iväg med säckar och påsar. Men såklart glömdes något (borsta tänder och glutenfria pepparkakor, till exempel), så vi fick gå tillbaka.
Men till slut var vi framme hos min farbrors familj, tillika grannar. De hade myspyntat utanför dörren. Efter ett tag kom även alla kusiner och farföräldrar, så vi drack glögg och såg på Kalle Anka.
Västerbottenpajen (som var mitt lakto-ovo-vegetariska bidrag till julbordet för i år) var det fler än jag som åt av, som ni ser. Och jag åt som vanligt ungefär bara potatis och rödbetssallad, för det är, och har typ alltid varit, mina absoluta favoriter på julbordet. Smakade även på brysselkål för första gången, och det var ändå okej smak på dem.
Och såklart äggost. Bland det bästa på det bohusländska julbordet! Höll dock på att missa det helt, pga lekte med min yngsta kusin.
När alla var mätta och befann sig i soffan i matkoman, och vi hade tittat på Karl-Bertil Johnssons julafton, delades julklapparna ut.
God jul från mamma (med ny hårfärg och allt) och Emelie! Och farfar där i bakgrunden.
Och hejhej från mig (och min kusin Therese i bakgrunden). Vad jag fick i julklapp visar jag någon annan gång.
När alla klappar till slut var öppnade, vi hade ätit gotter och kramats hej då, vandrade vi hemåt igen i mörkret och satt i vardagsrumssoffan och pratade om varandras klappar tills vi hade tjatat tillräckligt på mamma att hon skulle gå och lägga sig (pga hon skulle upp tidigt på juldagen). Och då gick jag också och lade mig. Klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0