Nyårsafton hittills och gott nytt år

2015-12-31 16:33:00
Min Dag
Vaknade till soluppgången imorse. Som ju lovade vackert väder genom att färga hela himlen i underbara färger.
 
Om himlen är vacker på morgonen eller kvällen innan stundar vackert väder. Det är visdom sedan gammalt.
 
Jag har besökt det kommunala badhuset för att ta årets sista simtur. Mamma kallade det för att jag hade nyårsbadat. Kul skoj!
 
Jag irrade runt i mataffären i kankse en timme pga kunde inte bestämma mig helt för vad jag skulle köpa + lite svårt att hitta det. Gick ut från affären och kom efter ett tag på att jag glömt köpa det jag absolut inte fick glömma att köpa, så fick vackert vända tillbaka. Köpte svenska tulpaner som tröst (pga hann inte få med mig några från farfar innan jag åkte från landet igår).
 
Men nu mina vänner. Nu har jag bytt om från gammal, halvsliten klänning till nya byxor och blus med rosett. Och om ungefär sju timmar är det dags att säga hej då till 2015 och välkomna 2016. Jag tror och vågar hoppas på att det kommer bli ett bra år. Att saker löser sig, att det uppkommer problem men att de också löser sig förr eller senare. I vilket fall, gott nytt år allihopa! Må ni fira in det nya året (om ni gör det ikväll eller något annat datum på året) med personer som är extra fina, eller på något annat sätt som ni föredrar. Gott. Nytt. År.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0