En kattunge vid namn Ester, smörgåstårta och spruckna byxor

2015-02-22 22:16:00
Kalas och festligheter Min Dag
En dag nu i veckan åkte jag hem till mina föräldrar. Där träffade jag för första gången den här krabaten: lilla Ester. Hon kunde absolut inte låta mig få plugga ifred. Hon har tydligen inget för det här med studiefrämjande.
Men det går ju inte att bli arg eller irriterad på någon som är såhär söt och liten, så det fick vara så.
Hon är kanske världens mjukaste, kommer att få massor med päls och har mestadels väldigt svårt för att vara still. Det skulle inte förvåna mig om hon river ner hela huset någon dag.
På kvällen gick vi i vart fall på kalas hos farfar och farmor för att fira att farfar fyllde år. Jag fick smörgåstårta med extra mycket räkor och gravad lax eftersom jag inte äter skinka och så.
Under natten sov Ester bredvid mig i sängen. Ja, efter att hon sprungit runt några varv i rummet och hoppat upp och ner ur sängen, vill säga. Och så bestämde hon sig för att tidigt, tidigt, tidigt är det bäst att vakna, även för mig. Det blev inte mycket sömn men som jag sa går det ju inte att bli sur på någon som är så söt som Ester. Längtade hela dagen efter att få komma hem och lägga mig i min säng.
 
Och den här veckan har jag för övrigt spräckt två par byxor. :/ Eftersom det började krisa på byxfronten köpte jag ett par nya idag som jag tycker är fantastiskt fina och bästa just nu, men min plan är även att få lagat dem som gick sönder. Kanske när tentorna är avklarade under den kommande tentaperioden ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0