Första sektionsmötet snart och om att sitta i Styret

2015-02-25 15:28:00
Min Dag Skolan Tankar Och Funderingar
Imorgon ska vi i KfKb-Styret 2015 hålla vårt första sektionsmöte. Jag är inte så nervös utan är mest pepp! Mestadels för att jag inte ska göra så mycket mer än att prata om vad jag som Utbildningsansvarig och SnKfKb pysslar med just nu. Och det klarar jag ju av och tycker ska bli kul.
Sektionen ska dessutom välja in nya medlemmar i vår Kock-komittée och idrottsförening och att få välja in och gratulera nya förmågor är alltid lika kul!
För övrigt är det hittills så himla roligt att sitta i Styret! Jag får träffa Kårledningen då och då och diskutera igenom hur vi skulle kunna få utbildningarna att bli ännu lite bättre och hur vi gör med examinatorer som inte följer de regler högskolan tillsammans med oss studenter har satt upp. Jag hade ingen aning om att vi studenter hade så otroligt mycket inflytande innan jag blev invald som Utbildningsansvarig. Att högskolan verkligen, verkligen, verkligen vill höra våra åsikter och veta vad som är bra och dåligt. Det gör det ju extra kul och känns värt att lägga ner den energi och tid det ändå tar när jag vet att det jag och alla andra studenter säger gör skillnad. Och när jag vet att programansvariga på vår sektion kämpar för att vi ska läsa så bra kurser som möjligt (eftersom det är PA som köper in kurserna till programmet kan de ju ställa vissa krav) så att vi blir alldeles utmärkta civilingenjörer hela bunten.
 
Och så får jag vara med och påverka vart min sektion är på väg vad gäller visioner och mål. Exempelvis vad gäller jämlikhet, miljö och gemenskap. Givetvis tillsammans med sektionens medlemmar genom att då och då försöka få in deras åsikter vad gäller lite allt möjligt. Och det är så himla, himla kul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0