Groddar

2015-02-10 19:33:00
Mat och recept
Jag har ett paketmed mungbönor här hemma som jag inte hade någon aning om vad jag skulle göra med (fick med mig hemifrån när jag flyttade). Men läste i en kokbok häromdagen att de går alldeles fantastiskt bra att grodda! Så det har jag gjort och nu är de snart klara (imorgon, mest troligt).
Det är så himla enkelt att grodda och kräver i princip bara en sil och en låda att ha dem i. Ingen jord, ingen växtnäring, bara lite vatten två gånger om dagen. Och efter ungefär två dagar är de klara att äta (och ha på mackan eller i salladen) och är sprängfyllda med bra ämnen!
 
Jag har bara använt en halv deciliter bönor och det känns som att det blir hur mycket som helst! Kan återkomma med ett mer exakt tillvägagångssätt nästa gång jag groddar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0