Måndagsfint; landmärken, ekologiskt och kattmugg

2015-02-02 09:43:00
Fint
 
13 av världens mer kända landmärken, sedda i dess egentliga omgivande miljö. Och med en förskönande bild som jämförelse. Är ju alltid så att en tänker att det ska vara en alldeles speciell och otrolig omgivning runt omkring ett landmärke, och blir därför lite mer besviken när en får se landmärkena i verkligheten. Som typ Mona-Lisa. Hade velat se flera sådana här landmärken blivit nedtagna på jorden, så att säga.
Evelinas ekologiska, en blogg som jag precis börjat följa. Hon öppnar upp mina valmöjligheter över vad en kan äta och göra. Hon torkar frukter och bär, skriver massor av recept på godis och mat gjort på sådant en inte trodde gick att göra något av (typ rönnbär) och vurmar för ekologiskt (hurra!). Och det känns inte gammalt och mossigt som en gammal receptbok för husmödrar på 30-talet, utan härligt och underbart, nytt och fräscht. Ungefär så.
Åh, den här kattmuggen/skålen! Älskar ju katter och stora tekoppar, tänk då båda i ett. Wow. Om jag ändå hade fyllt år nu och inte om sju månader ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0