Infirandet av 2015 (aka nyårsafton)

2015-01-01 15:18:00
Kalas och festligheter
På nyårsaftons eftermiddag befann jag mig hemma hos Felicia tillsammans med Wille och Ellen. Vi löste quiz, både om medeltiden och om året som gått i musikform. Jag kom sist på medeltidsquizet men tvåa på musikquizet, om någon är intresserad.
Efteråt satte vi igång att göra nyårsmiddagen vilket var ett slags buffébord med massa gött. Getost med fikonmarmelad, mozzarellsallad, tomater med färskost tillagade i ugn, stekt halloumi och halloumi med röbetor på spett. Nom, nom, nom.
Och så bön- och getostbollor som jag fick göra. De blev också goda. Sedan befann vi oss i gemensam matkoma och spelade kort i väntan på att klockan skulle närma sig tolv.
Vilken den till slut gjorde! Då åkte efterrätten fram.
Citronsorbet med champagne.
Och mynta. Det var gott och kändes nyårsaktigt. Vi smygskålade med champagnen som blev över från desserten.
När tolvslaget var mycket nära gick vi ut på balkongen. Vi såg fyrverkerier avspegla sig i Gothia Towers fasad och på närmare håll.
Skål och gott nytt år!
Jag försökte ta en skålselfie med Wille men det gick som vanligt dåligt. Det här blev den bästa bilden. Vi gick in och fortsatte att spela kort. Någon gång under nattan åkte jag och Wille med det som tydligen var nyårsaftons bästa partyspårvagn. Älskar ändå nyårsafton, när alla firar tillsammans och alla är så himla glada och trevliga!
God fortsättning på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0