Läsperiod tre, läsvecka ett, dag tre

2015-01-21 20:17:00
Min Dag Skolan
Den här läsperioden tänker jag, återigen, att jag ska ligga i fas och plugga bra. Det gick hyfsat bra förra läsperioden, mest tack vare att jag och Astrid satte oss tillsammans och pluggade de få tider vi kunde. I vart fall de första läsveckorna. Sedan kom tröttheten och annat i vägen.
 
Men jag har i vart fall börjat bra. Känner mig hyfsat studiemotiverad, ligger hittills i fas med de uppgifter jag ska göra efter varje föreläsning och har ännu inte behövt oroa mig för några laborationer (tänker att det kan vara labbrapporterna som eventuellt knäcker en den här perioden). Jag har börjat skriva en sammanfattning för en av kurserna (den är över två läsperioder så jag måste göra det) och försöker läsa på innan varje föreläsning vad som kommer att gås i genom. Hittills har det gått bra. Känner mig lite som Hermione Granger, tänker att det är bra (trots att hon är lite överambitiös). Men det är som sagt tredje dagen i läsvecka ett, jag bara hoppas att det håller i sig! I vart fall i minst tre veckor till ...
 
Imorgon är det pubrunda (vilket innebär att det finns 21 pubar på Chalmers att gå till under en och samma kväll) och jag är helt ledig på fredag. Det blir bra.
Bild från när jag och bØf-14 precis hade gått på och hade som mål att besöka alla pubarna för ett år sedan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0