Proppmätt på italienskt vis och San Marino

2015-07-14 18:01:28
Resor - Italien
På lördagen blev vi bjudna på storlunch som vi åt i vandrarhemmet tillsammans med byns alla gubbar, typ. Här är Gürra, sugen på mer mat.
Notera det italienska lexikonet till höger. Ingen av oss (förutom Bagge) kunde italienska när vi åkte ner, men vi lärde oss sjukt många ord och kunde mot slutet nästan sitta och tjuvlyssna på en konversation.
Innan alla gäster anlände. Vi åt ungefär fem olika rätter och drack vin och hemmagjord likör som någon av grannarna hade med sig.
Förrätten som alla utom jag åt (fick röra på riskakor istället). Det var så himlans, himlans gott. Hade det inte varit för att magsäcken har en volymgräns hade jag kunnat äta hur mycket som helst av allting.
Och så hamnade vi i en flera timmars lång matkoma och orkade inte göra annat än att sitta kvar och spela italienska kortspel (med en speciell kortlek) tillsammans med Bagges pappa.
På kvällen, när vi började komma ur matkoman och solen var på väg ner, åkte vi till San Marino.
En arg Dash och en drömmande Bagge.
Det var så vackert i den gamla delen, med alla gamla stenhus och mur från medeltiden. Himla fint.
Och den här utsikten från en utsiktsplats. Älskar att se städer på natten, tycker det liknar en stjärnhimmel fast på jorden.
Jag, Bagge och Dash var coola.
 Och töntiga. Vi hade också vattenkrig vid en fontän, besökte alla tre tornen och åt gelato på en parkbänk. Jag lyckades även förarga en italiensk familj genom att skrika till när Bagge skrämde mig. Vi hade även tänkt besöka Reccione igen som skulle vara helt rosa den helgen, men upptäckte att klockan var alldeles för mycket när vi åkte därifrån.
Och det var vår lördag i Italien.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0