Riktig familjepizza, hundar och rödvin

2015-07-22 19:51:32
Resor - Italien
När tisdagseftermiddagen övergått till kväll, åkte vi från den här utsikten hem till Francesca för att få bli bjudna på middag!
Francescas mamma hade gjort två sådana här långplåtar med pizza à la Neapel (hon kommer därifrån). I trädgården hade de en specialugn för att kunna baka dem.
Jag fick en hel (!) fisk och potatis istället för pizza. Francescas mamma fick skära upp och rensa den åt mig.
Dash, Mattia, Camilla och en flaska rött vin.
Camilla, Francesca, Gürra och en flaska rödvin.
Nästan hela middagsgänget. Minus Francescas mor och syster.
Francesca har tre sådana här stora hundar som också gärna ville vara med. Denna varelse är fortfarande en valp!
Tror Francesca fick ett skrattanfall här, eller något i ögat. Oklart.
Dash och Camilla var snygga.
 En lite ledsen Gürra. (Mamma, jag tror inte han var ledsen egentligen, så det är ingen fara.)
 Jag och Mattia var glada, i vilket fall.
Jag försökte lära mig fler italienska ord genom att peka och fråga, några brottades i gräset, några (alla) åt glass, några hade politisk diskussion och några klappade hundar. Bra kväll och jag avslutar det här inlägget med den här snygga bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0