Teaterguidning

2015-07-21 14:43:20
Min Dag
I torsdagskväll åkte jag, far och mor in till Kungälv och promenerade Strandgatan fram längs med älven.
Om en tittar noga ser en Bohus fästning mellan pappa och mammas huvuden.
Tycker Nordre Älv är extra vacker i solsken; det glittrar så fint då.
Anledningen att vi tagit oss ända in till Kungälvs stad var för att få en och en halvtimmas guidning längs med Västra gatan i Kungälv. Tänk att det är lite som Gamla Stan i Stockholm, fast i Kungälv.
Här är för övrigt jag, glad i solskenet och vid blomsterprakt.
Dessa två damer var våra guider. Det var en slags teater samtidigt eftersom de hade gått in i olika roller och guidade utifrån det perspektivet.
De berättade mycket om bland annat/andra Selma Lagerlöf eftersom hennes bror hade bott i ett av husen på Västra gatan. En annorlunda, lärorik och mycket rolig guidning var det och en fin upplevelse en torsdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0