Ett skepp kommer lastat med träd och plantor

2015-06-25 15:54:00
Min Dag
Mitt apelsinträd har nått nya höjder och löven längst ut på en av grenarna har fått böja sig för fönsterglaset. Tänker att det kan vara dags att införskaffa någon slags piedestal att placera krukan på.
Jag petade för övrigt ner en melonkärna i jorden för några veckor sedan och nu börjar melonplantan tydligen att titta fram! Så himla roligt. Och så har jag sått två pumpafrön också, och de plantorna har också grott fram.
Min tanke är att flytta pumpaplantorna hem till mamma och pappa och plantera ut de på någon lämplig jordplätt. Och melonplantan ska få flytta till en egen kruka så småningom.
Och häromdagen upptäckte jag lite av en slump att något har grott i en av krukorna som jag tänkte kompostera (men inte gjort pga glömmer alltid av det/tänker att det gör jag sedan). Hade inte lagt märke till det förrän då, och något har hunnit växa till sig ordentligt.
Jag har ingen aning om vad det kan vara. Skulle kunna vara en avokadoplanta (petar ner avokadokärnor i krukorna ibland men de gror sällan), eller så är det något helt annat (spännande!). Ingen som råkar veta?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt klart avokado. :)

2016-08-08 @ 08:28:56

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0