Midsommarafton

2015-06-23 19:11:00
Kalas och festligheter
Vid lunchtid på midsommarafton åt jag, pappa, Max och Eme midsommarlunch. Jag hade gjort kikärtsbiffar till mig eftersom jag ju inte äter köttbullar som de andra skulle ha. Färskpotatis med gräddfil och gräslök är typ bland det bästa jag vet!
Efteråt blev det dags att göra mig iordning, samt vänta ut regnet. Satte en tygblomma i håret bara för att det var ju ändå midsommar ... Fick ett samtal från Wille som undrade var jag höll hus (tidsoptimist, javisst) och då blev det verkligen dags att ge sig av.
Cyklade i solskenet med kylväskan i korgen och fart i håret.
När jag kom fram till destinationen bjöds det på bubbel och jordgubbar!
Sedan gav vi oss ut på en liten promenad/upptäcksfärd. Här är mitt midsommargäng vid havet!
Wille är svår att tappa bort när hon har sin regnjacka på (och det är ju himla bra)!
Vi gick uppför och ännu mera uppför ett berg och hittade en dansbana där det fanns ledtrådar om att det hade dansats små grodarna där tidigare under dagen.
Wille dansade, vi andra inspekterade (hittade midsommarkransar som togs på samt kastades). Och plötsligt hade solen tittat fram igen, så av med jackorna!
Anton ledde oss till den här utsikten där vi stannade ett tag. Det var tal om att bada men jag tror den idén övergavs (jag hade inga badkläder med mig, så jag hade inte så mycket att säga till om i sakfrågan).
Så gick vi så småningom tillbaka till stugan för att få i oss mat. Jag åt det här: grillade grönsaker, färskpotatis, tzatziki, sallad och mozzarella. Det var supergott, alltihop, vilket ju ändå är det viktigaste. När regnmoln hopade sig gick vi inomhus och åt jordgubbar och runt åttatiden cyklade jag hem genom varmt sommarregn (som upphörde efter halva vägen). Fin liten midsommar i år igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0