Världens dagsläge

2015-03-13 12:25:54
Tankar Och Funderingar
Tycker den andra meningen är den bästa jag läst på länge. Tyvärr inte i finhets-mening, utan i att den förklarar och sätter fingret på dagsläget i världen.
 
Och även dessa två stycken gör det. Sidan sajtkoll hade ju kunnat göra det enklare att stoppa spridningen om massa dumma och falska rykten och vridningar av sanningar. Det sprids ju så mycket skit som spär på islamofobi, homofobi och andra fobier folk verkar ha mot andra människor. Men så blir redaktionen tvungen att stänga ner för att de får för mycket hat och helt enkelt inte orkar driva den mer. Efter tre dagar. Wow.
 
Det finns alltså folk som är så fulla med hat att det bara måste få riktas mot någon. Önskar jag hade någon idé om hur och vad som kunde göras mot detta. Kanske lite mer positiv antirasism? Få folk att förstå att vi behöver varandra? Varandras kunskap och varandras gemenskap. Det hade varit fint, det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0