Dagsform

2015-05-22 19:19:00
Min Dag
Kände av redan igår att jag hade min slags feber (vilket innebär att jag har kylande ilningar i kroppen oavsett hur många lager täcken jag är inkapslad i) och vaknade imorse flera gånger av att jag hade ont i halsen och öronen. Höll för övrigt på att missa ett möte med programansvarig på bioteknik, eftersom jag hade glömt av det och tänkte stanna hemma och vila hela dagen. Fick rusa till skolan utan att ha fått i mig något annat till frukost än en klunk sojamjölk.
 
Att bli förkyld blir en ju då och då och för att härda ut brukar jag oftast tänka att immunförsvaret får lite att göra och att jag nu kommer vara immun mot just det förkylningsviruset. Så att bli sjuk är jag oftast rätt fine med (life happens, liksom). Det som dock är jobbigt just den här gången är att Göteborgsvarvet är imorgon. Jag känner mig inte jättetränad inför det (som vanligt) men känner ändå att jag skulle orka ta mig runt de där 21 kilometrarna. OM jag inte hade blivit sjuk.
 
Har blivit rådad att inte springa pga halsont. Men jag vill ju så gärna! Lever på en diet av vaniljglass med honung, svarta vinbär och kakao (innehåller proteiner + är gott) just nu och sover och vilar. Håller tummarna för att jag mår bättre imorgon. Tror dock att jag kommer ta mig till startplatsen imorgon för det vore så surt att inte få genomföra mitt femte Göteborgsvarv ...
 
Oh, well. Hoppas ni mår bra och att ni får en dunderfin fredagskväll. Själv ska jag äta lite mer glass och titta på youtubeklipp inlindad i fleecefiltar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0