Kristi himmelfärd

2015-05-16 10:15:16
Kalas och festligheter Min Dag
I onsdags åkte jag hem till mina föräldrar för att passa på att umgås när jag ändå skulle vara ledig i några dagar (plus skulle gå på kalas dagen efter). Jag hjälpte mamma att handla, sprang ner till havet och hem igen, åt middag, gjorde en inlämningsuppgift (som jag nästan fick alla rätt på, hurra!) och satt och pratade med mamma i soffan tills det blev dags att lägga sig. Somnade med lilla Ester i min säng.
Vaknade till med ett ryck av att den här krabaten strök sig mot mitt ansikte och spann så högt hon bara kunde. En kan ju helt klart vakna på sämre sätt!
Efter frukost satte jag mig ute på altanen och tjuvlöste korsord i mammas tidning. Jag kunde sitta i t-shirt, uppkavlade byxor och utan strumpor. Sedan åt jag lunch och pluggade lite medan pappa fixade i rabatten bredvid.
När mamma kom hem från jobbet gjorde vi oss iordning för att kunna gå på kalas hos min kusin som fyllde 25 år just denna dag.
Försökte få en bild på sidknuten jag gjorde men fick ingen bra bild märkte jag nu. Min syster godkände den dock inte och blev till slut lite irriterad på den och fixade iordning den (just vad jag tänkt, hoho).
Efter kalaset ute i skogen blev jag körd till bussen för att ta mig hem till lägenheten igen och för att packa upp en väska och börja packa en ny för att ta mig iväg på andra äventyr! Har för övrigt nytt läppstift som jag tycker är i en alldeles perfekt röd nyans (kommer från UNE och är nummer 06).
Men! Så fint och bra att kunna ta med sig ett helt gäng nyplockade rabarber hem. Och gå och knapra på gräslök plockad ifrån trädgården.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0