Styret i Lund - dag två; balen

2015-05-19 18:16:00
Kalas och festligheter Skolan
På lördagsmorgon vaknade jag klockan nio och kunde inte somna om. Men de andra låg kvar och sov så jag gav mig ut på små äventyr i området så länge. När de andra väl vaknat gick jag och köpte lunch (pga var superhungrig) och sedan började vi göra oss fina och iordning för att gå på bal. Här är Dimmans frsiyr som jag fixade.
Vi drack mousserat vin i ett cykelförråd tillsammans med en norrman, en dansk och en uppsalabo. Och jag bytte skor kanske två-tre gånger. Här är för övrigt snygga Bagge.
Och här är jag och Brumsi. Balklänningen jag hade med mig passade tyvärr inte och en liten stund hade jag panik, tills Dimman sa att hon hade med sig en extra klänning som jag kunde låna. Och på så vis räddade hon den här balen.
Glömde ta kort på byggnaden vi var i, men den var storslagen och fin. Här är förrätten som var alldeles fantastiskt god.
Vi var ungefär 400 personer i en och samma sal som ville fira att Kemisektionen på LTH fyller 50 år i år.
KfKb-styret 2015 (minus Katta kassör :( ).
Lundborna gav presenter tillsina bordsgrannar, vilket var ett mycket fint inslag under tillställningen. Några bordsgrannar hade fått sugrör och drinkparaplyer som vinglasen och personer pyntades med allt eftersom kvällen fortskred. Kan även säga att jag åt så himla, himla god mat och drack gott.
Jag fick tre diodlampor som blinkade och lös i present av min granne mittemot. Jag satte fast dem i mössan och det blev plötsligt lite mer party runt omkring mig. Vi såg även många fina gückel (mest tal till sektionen) och gav själva en present som representerade Göteborg (en sillskuta i glas).
När sittningen var över gick vi ut och såg på fyrverkerier. Det var maffigt.
Efteråt drog vi ivägpå en efterfest i deras kårhus och fortsatte festandet i frack, balklänning och alla möjliga hattar/huvudbonader som lånades ut. Kan ha varit den absolut bästa efterfest jag någonsin varit på. Alla var så pepp och vi dansade och dansade! Mestadels danasde vi till "E d fest", men en textrad som för alltid kommer få mig att tänka på Lund.
Sedan hamnade vi på ett tak och hade allsång vilket var alldeles fantastiskt. När klockan närmade sig sex kände vi att det var dags att gå hem för att få oss några få timmars sömn innan det blev dags att gå på ballunch.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0