Teatersöndag

2015-05-28 18:45:00
Min Dag
I söndags ägnade jag förmiddagen åt något sådant glamouröst som att diska. Men det blev rent och snyggt i köket, i vart fall!
Och så åt jag lunch från en lunchlåda. Också väldigt glamouröst. Det var för övrigt falafel med ris, ruccola och en himla massa olivolja pga riset var torrt.
Sedan fick jag bråttom och tog på mig kläder som det går att visa sig i och rött läppstift.
Jag hade nämligen bestämt träff med bästa Wille, men var redan sen (såklart). Men mötte till slut upp henne och Anton på Condecco och fikade en liten stund.
Sedan sa vi hej då till Anton och gick själva till Stadsteatern för att se uppsättningen av Främlingen. Det var en lång monolog och alldeles strålande bra! Det hela blev så nära på något sätt, alla upplevelser och skildringar, och det var oerhört bra regisserat ur alla möjliga aspekter. Åh, se den om ni kan!
Efter att föreställningen var slut åkte vi hem och jag pluggade mest troligt.
Jag är för övrigt så fascinerad av att träden är gröna och blommiga igen. Det har liksom skett utan att jag riktigt märkt det, men nu är det svårt att minnas hur det ser ut när löven ligger på marken istället. Och så kan det få vara ett långt tag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0