Söndag i Oslo; Rodeløkka, Vattenfallet och crêpes

2015-10-29 18:55:00
Resor
Jag spenderade ju en helg i Oslo för ett tag sedan och hälsade på Wille. Här kommer söndagens påhitt; upptäckte att det blev många landskapsbilder.
Efter frukosten bestämde vi oss för att ta en långpromenad. Det är ju tydligen sådant Osloborna roar sig med. Vi gick mot Akerselva igen men fortsatte mot Rodeløkka.
Sofienbergparkens träd hade höstskruden på och solen ville verkligen att jag skulle få se Oslo från sin bästa höstsida.
Wille visade mig Gøteborggata, vilket ju var lite kul. Plus att det finns en Karlstadsgata också, av alla svenska orter som finns.
Vi gick vidare längs med Akerselva igen och Wille visade mig vattenfall. Det här var ett av dem, men inte det stora (inte vattenfallet med stort V, alltså).
Utan det var det här. Och jag vet inte riktigt vad jag gör för min, men det kanske är ett av alla mina ansiktsuttryck? Gillar ju att jag täcker hela fallet, för övrigt.
När vi väl tagit oss upp för den branta och halvlånga backen bredvid vattenfallet, fick vi bland annat den här vyn som belöning. Kontrasten mellan lugn och turbulens. Vackert!
Men så började vi bli hungriga och bestämde oss för att äta lunch här, på Crêperie de Marie, som vi hade spanat in redan långt tidigare under vår promenad. De serverar glutenfria (+ vegetariska) crêpes. Så bra!
Jag åt den här med spenat och avokado. Nomnomnom. Sedan började det dags att gå tillbaka till lägenheten och för mig att packa ihop mina saker.
Sa hej då till Wille och hennes kollektivkompisar. Och till Oslo.
Och satte mig på bussen till Göteborg och lyssnade på podcasts.
På återseende skulle jag tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0