Två fredagar; kandidatmiddagen och Styrethäng

2015-10-03 11:43:00
Kalas och festligheter Min Dag
Igår åkte jag till min systers salong och fick håret både fixat och klippt. Blir alltid lika fascinerad/imponerad av det här med att hårnålar inte får synas i en håruppsättning och att de (frisörer) bara löser det.
Sedan bytte jag om för att kunna gå på kandidatmiddag. Vilket innebär att vi treor på Kemi, Kf och Bioteknik får en chans att träffa studenter på de masterprogram vi är intresserade av, samt allumner (personer som gått på Chalmers) och personer från olika företag som är potentiella arbetsgivare. Det var väldigt givande och jag fick med mig många bra tips och tankar.
Jag såg för övrigt ut såhär. (Och mitt badrum ser typ ut såhär.)
KK (Kock-kommittén på min sektion) överträffade verkligen sig själva. Allt, allt, allt var så himlans gott (vilket det iofs bruakr vara när de har fått laga maten). Åt ostpaj med kantareller, jordärtskockspuré tillsammans med bönor och tapenade inlindat i något smördegsaktigt (uuuurgott) och den här chokladkakan med bärmousse och chokladflan. Kan ju liksom bara säga wow.
Jag satt mittemot Olle och My och bredvid andra bioteknologer. Har kunnat räta ut några frågetecken och tror att jag har fått mer på fötterna om vilken master jag ska välja, vilket ju känns skönt. ERNST och KARG (och kanske framförallt Dash och Mate) ska ha massor av beröm för den här braiga sittningen! Much wow.
Förra fredagen hade vi i KfKb-styret teambuilding hemma hos mig. Vi lagade mat (någon mozzarellapaj), planerade aspning och hade diskussionpass om olika frågeställningar (exempelvis stress) för att bli en bättre grupp. Här är för övrigt Bagge, jag och Katta; glada på livet verkar det som.
Sedan åt/drack vi milkshakesdrinkar till efterrätt, åt massor av popcorn och pratade om allt och ingenting och livet i största allmänhet. Inte förrän runt midnatt gick de andra hem och jag störtdök ner i sömn eftersom jag var himla trött (men tyckte det var mysigt att de var där så ville inte köra hem dem).
Fina och bra fredagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0