Fågelön - Karimunjawa

2016-08-17 11:53:00
Resor - Indonesien
Vet att det blir många bilder från Karimunjawa nu, men vi hade så många fotografer med oss och jag har typ 1 000 bilder från denna helg (och det är inte ens en överdrivt)). Försöker rensa järnet, men har fortfarande mycket att visa. Plus att det inte händer så mycket mer i mitt och Annies liv just nu mer än att vi försöker öva på vår presentation som vi ska hålla imorgon. Så, en lördag på Karimunjawa kommer här.
 
Vi steg upp tidigt och var ungefär lika nyvakna som solen medan vi vandrade ner till hamnen.
 
Båtfärden med fem andra girrrls (och några guide-gossar) var skumpig och vågig och jag satt mest bara och andades och försökte att inte kräkas eftersom jag ju blev sjösjuk. Men hade ju fin utsikt ändå när jag väl vågade titta upp.
 
En och en halv timma av andning och tänkande "snart är det över", nådde vi den här fågelön. Det började spöregna, typ allt blev blött och jag hann inte byta om till mina badtrosor, utan fick bada i de jag hade på mig.
Så kan det gå.
 
 
 
Vi snorklade omkring först och våra fotografer försökte ta kort på mig och Annie. Vi var inte lika bra modeller som de andra som var med, och detta blev de bästa bilderna. Nåja, det duger. Jag var iofs ändå mer intresserad av att betrakta livet under ytan än att göra olika poser, hehe.
 
I badkläder tog vi oss sedan uppåt genom steniga snår, och trampade/tog på fågelskit. Men väl uppe på toppen hade vi magisk utsikt och hundratals fåglar som cirkulerade kring oss.
 
De försökte återigen få kort på oss, men vi var bättre på att bara stå och filosofera om livet, ni vet.
 
Vår bästa fotograf (som tydligen gått konstskola inom film och grejer) fick den här bilden på oss. En bild som skulle passa på vårt nästa, svåra album. Visst skulle ni köpa den?
 
Och så tog vi såklart gruppbild på oss som tog oss ända upp. Två tyskar, vår ena fotograf/guide, en tjej från Sumatra och två svenskor. Och en t-shirt som vi inte har någon aning om varför den var viktig att få vara med ...
 
Sedan fick det vara nog och vi åkte vidare till en ny ö med vit strand och klart vatten. Men japp, det tar vi en annan gång vettni. Puss och hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0