Last days in Yogyakarta, part one (of two)

2016-08-22 13:09:00
Resor - Indonesien
Vi har landat i Kuala Lumpur och hänger här mellan höga hus och känner storstadspulsen. Och vi har dansat så att jag vaknade upp med träningsvärk i ryggen. Men mer om det någon annan gång, nu kikar vi på mina och Annies sista dagar i staden Yogyakarta i Indonesien, vilket under sommaren ju har varit vårt hem.
 
Jag och Annie höll våra presentationer och visade våra resultat och hade diskussioner. Det gick helt okej, fastän vi var lite febriga/sjuka. På nedersta bilden är alla glada som kom och lyssnade på oss, utöver Faris då som tog kortet. (Och yes, jag har Nalle Puh som bakgrundsbild på min dator.)
---
Me and Annie held our presentations, showed our results and also had some discussions. It felt like it was a pretty good performance for both of us, even though we had some fever/were sick. The picture in the bottom shows all the happy persons that were listening to us, of course except for Faris which was taking the picture.
 
Vi fick varsin present från Ria och tittade sedan på omgivningen en sista gång (men försökte att inte vara så sentimentala).
---
We got each a gift from miss Ria, and then watched the surrounding for the last time (without being too sentimental).
 
Presenten var varsin t-shirt med Yogya-tryck (de stavar det lite olika varje gång, typ). Himla fint. ♥
---
The gift was a t-shirt with Yogya-print on. Very lovely and nice. ♥
 
På fredagen gick vi till karaokestället Happy Puppy för att göra en sista kul grej med gänget i labbet.
---
At friday, we went to the karaoke place Happy Puppy to do a last, funny thing toghether with the people from the laboratory.
 
Det var himla kul och jag och Annie fick sjunga oss hesa (typ) till de låtar som blivit "våra" under denna sommaren som vi har spenderat ihop. Vi har ett gäng låtar som har förföljt oss (vi hör dem överallt vi går, ungefär), så som "Stressed out".
---
It all was very funny, and me and Annie sang until we almost got hoarse to those songs that have become "ours" during this summer we spent together. There are a couple of songs that have been following us (like we hear them everywhere we go), such as "Stressed out".
 
Och här är det härliga gänget vi sjöng tillsammans med. Kommer ju sakna dessa brudar. ♥
---
And here is the nice group of people vi sang together with. Will miss these girls. ♥
 
Sista dagen (lördag) har jag lite fler bilder från, så det tar vi en annan gång! :) För nu ska vi ut och hitta middag till oss. Kanske att det blir tapas. Kanske att det blir öl. Eller vin. Eller juice. Hörs imorgon, vettja!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0