Marina Bay och ljusshow i Singapore

2016-08-04 08:16:24
Resor
Min och Annies första dag i Singapore spenderade vi mest med att vandra omkring. Vi hade inga direkta stora mål och hamnade lite där vi hamnade. Köpte kaffe och frappuccino på Starbucks och beskådade omgivningen.
 
Och ja, var bara allmänt kära i staden.
 
Vi hamnade till slut vid Marina Bay. Från ena sidan har en utsikt över de här byggnaderna. Den stora höga är ett hotell med en skypark i form av en båt högst upp. Dit tog vi oss förresten sista dagen, mer om det senare.
 
Efter att ha gått runt i affärer (hittade en mataffär som sålde Wasa knäckebröd av allt här i världen) och funderat över livet, hade det hunnit bli kväll. Annie hade koll på att det skulle vara en ljusshow, så vi satte oss vid vattnet, beundrade utsikten och väntade.
 
Vi käkade snacks och bara hade det allmänt göttigt.
 
Till slut började det spektakulära. Det var en aning svårt att fånga på bild, och det bästa är ju att bara uppleva det på plats, såklart. Älskade att både jag och Annie var mer fascinerade över det tekniska och fysiska bakom, alltså trycket på vattenstrålarna och ljusvinklar.
 
Så himla coolt att använda vattnet som projektorduk. Efteråt åkte vi tillbaka till lägenheten och slocknade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0