När vi ändå försökte vara turistiga och besökte tempel i Yogyakarta, del två

2016-08-08 07:54:00
Resor - Indonesien
En tisdag tog vi ju tag i det här med att besöka turistställen i staden vi bott i i över två månader. Först hängde vi på Borobodur, men sedan hängde vi en stund vid Prambanan. Tyckte detta hinduisika tempel såg lite ut som något från djungelboken (vilket jag för övrigt tycker mycket gör här).
 
Det fanns även fin trädgårdspark att gå omkring i.
 
Vi tog turistiga kort här med, såklart. Och jag gjorde omedvetet sönder mina nyköpta solglasögon, så nu behöver jag kanske köpa ett par nya. Igen ...
 
Sådärja. Vi tyckte vi varit ganska duktiga som gått runt och kikat och funderat ändå. Och ja, de var ganska maffiga de här templena och fina att se på och så. Bara det att vi är för rastlösa för att göra det under en längre tid.
 
Gick och köpte mat och dryck i väntan på att resebussen skulle ta oss hem igen. Och spelade Head's up för att fördriva tiden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0