När vi snorklade för första gången - Karimunjawa

2016-08-15 16:50:00
Resor - Indonesien
Vita, Annie, jag och ungefär 10 andra människor åkte båt ut till ett ställe som skulle vara finfint att snorkla på. Efter att ha landat lite på home stay:et på Karimunjawa på fredagsmorgonen.
 
 Utöver att jag blev lite, lite åksjuk hade vi det fint och satt och dinglade med benen utanför båten.
 
Så kom vi fram till snorkelstället och jag fick snorkla för första gången i mitt liv. Tänkte att jag är mer van vid att simma, så jag struntade i att ha simfötter. Annie var något mer ruttad.
 
Vita var också med och snorklade, fast det inte var hennes favoritgrej här i världen, men himla fint att hon följde med oss och lät oss få uppleva detta. Ringar bara in en liten del av hennes fina personlighet!
 
Här är bästa kortet på oss alla tre i vattnet. ♥ (Är för övrigt de guider/dudes vi åkte med som har tagit alla kort under vattnet.)
 
Vi såg bland annat clownfiskar, alltså sådan typ av fisk som Nemo är. Så himla mycket mindre än vad jag trodde att de skulle vara. Några Doris-fiskar, och massa andra fiskar, simmade också förbi.
 
 
Jag kunde ha simmat omkring hela dagen, i princip. Älskar ju havet. Var dock en aning svårt att lära sig andas genom snorkelröret, men jag tror jag lyckades få till någon slags teknik efter ett tag. Och till slut blev det ju ändå dags att ta sig upp på båten igen för att fortsätta resan vidare till en ö med vit strand och palmer. Jorå. Men det tar vi nästa gång! Puss och hej.
 
(Nu är det för övrigt mindre än en vecka kvar i detta land och det är ju sinnes. Dagarna spenderas med att öva på presentation och skriva lite rapport. Plus besöka våra favoritställen en sista gång.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0