Santosa island i Singapore

2016-08-05 12:45:00
Resor
Vår andra dag i Singapore (och dag 54 på resa) var Annie bara pang-wowig och utsikten från vår lägenhet var fortfarande helt okej. Carrie, som vi bodde hos, hade för övrigt försökt göra frukost till oss. Stekt macka med skinka och en utan skinka eftersom hon snappat upp att jag är vegetarian. Tappert försök ändå. Jag fick ett glas mjölk istället (är glutenintolernat) och gick och köpte frukost, och Annie fick två mackor så det löste sig; ingen behöver vara orolig.
 
Dagens första utflykt blev att ta MRT till linbanan som skulle ta oss till Santosa island, en konstgjord resortö, och som vi hade fått tips av Carrie att besöka denna dag då det skulle vara mindre folk där då. Men först en toaselfie såklart!
 
Vi tog som sagt linbanan över från fastlandet och fick de som delade vagn med oss att ta kort på oss. Har blivit mycket bättre på att be folk ta kort på oss åt oss, mest eftersom typ alla gör det här.
 
Vi hade fixat så att vi skulle få obegränsat med linbaneåkturer, så vi kunde åka runt lite hur vi ville, samt åka utsiktstornet som en av två aktiviteter.
 
Den andra aktiviteten vi valde var att käka kokosnötsglass. Jag tog en med röd gelé på eftersom det var den enda utan nötter. Helt okej gott. När glassen låg i magen passade vi på att sätta oss i massagestolar också, och jag märkte att jag verkligen behöver någon som knådar på min rygg ordentligt. Ajajaj.
 
Vi tog oss ner till stranden och käkade ris med tonfisk och sjögräs, och drack vatten. Fijivatten smakar för övrigt som vanligt vatten och verkar egentligen inte vara något speciellt, men var kul att testa när vi ändå hittade det.
 
Jag älskar ju havet och Annie sa att jag direkt blev så himla lugn när vi hade satt oss ner. Kunde ha suttit där hela dagen och bara blickat ut mot havet och spanat på människor som vandrade förbi. Och pratat om livet med Annie eller bara suttit i egna tankar.
 
Men Annie hade inte samma inställning, så efter ett tag fick jag ändå ge med mig och lämna stranden. Vi åkte linbana fram och tillbaka och hit och dit, bara för att vi inte orkade göra något annat och för att vi kunde. Älskar att vi båda satt och tänkte på de tekniska lösningarna ingejörer har tänkt ut för att linbanan ska fungera så smidigt som möjligt, hehe.
 
Vi lämnadet till sist Santosa island, och efter en liten shoppingtur begav vi oss till en italiensk restaurang som inte hade någon meny. Men mer om det en annan gång. Tjolahopp, tjolahej!
 
PS. Vi överlevde och klarade av vulkanbestigningen, förresten. 8 timmars vandring upp och ner med soluppgång som belöning. Återkommer såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0