Eskil

2016-12-29 15:32:00
Min Dag
"God morgon. Eskil dog i natt. :("
Vaknade upp till det sms:et från mamma igår. Grät tillsammans med dem där hemma, fast på distans. Tog en buss ut tillbaka till landet på eftermiddagen.
---
Our cat Eskil died yesterday and we had the funeral today. Rest in peace. ♥
 
Vi begravde honom idag. Emelie bar kroppen till vår djurkyrkogård. Mormor sjöng och höll om oss. Pappa täckte över den i lakan inlindade kroppen med jord. Mamma delade ut näsdukar.
 
 
12 år fick vi med dig, tack för det lilla vän. Hör veterinärens ord "det är bara riktiga guldklimpar som blir så gamla" i mitt huvud. Kring julhelgen kom jag på mig själv med att titta på honom, klappa honom och tänka att det här nog blev hans sista jul. Men saknaden blir inte mindre trots förberedelse.
 
Jag minns dagen du föddes, i soffan på undervåningen, och jag och Eme fick ringa efter farmor för vi visste inte vad vi skulle göra. Och alla gånger du följde med oss ner till bussen. Alla gånger du satte klorna rakt i mitt lår när vi satt och åt. Alla gånger du kom och mötte oss när vi kom hem. När du fångade stackars huggormar och ödlor och möss och fåglar och ville ha beröm. Att din älsklingplats alltid var vid kyrkan eller unde granen vid juletid. Hur du höll mormor sällskap under somrarna när hon bodde i stugan. Vila i frid nu, finaste Eskil.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0