Inflyttningsfest OCH utställning

2016-02-11 20:46:00
Kalas och festligheter Min Dag
 
I fredags tog jag på mig en hatt  och kavaj. På något sätt hade mitt hår lyckats locka sig själv. Win på det. Gick och mötte upp Kiruna och sedan vandrade vi uppför världens längsta trappa (kanske inte, men så att ni ska förstå att det var många trappsteg).
 
Vi knackade på hos Mäds och fick vara med på hennes inflyttningsfest, tillsammans med massor av orienterare och Fluffy! Efter att vi hade haft musikquiz (kluriga frågor, men mitt lag kom nog tvåa; viktigt) fick gästerna användning för glowsticksen som Mäds fått i present. Plus gillar att detta foto ser ut som att det är taget med en kamera från 90-talet.
 
Mäds, Fluffy och jag myste i soffan. När de andra började göra sig iordning för att dansa vidare någon annanstans traskade jag hemåt istället.
 
OCH! En måndag gick jag och dessa på Galaxels (Axel Larsson) utsällning "Setting the forest" på Valands konstakademi. Alltså Bagge, Lenis och Gürra. Plus Dash som var någon annanstans när jag tog kortet. Det var i vart fall en finfin utställning med fotografier på skog och ett datorprogram (?) som på något sätt kan visa vilka delar av ett fotografi som är, vad vi tycker, idealt. Tyvärr hålls inte utställningen längre, annars hade jag tipsat er att gå. Men ni kan se den i digital version här! Och det tycker jag helt klart att ni ska göra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0