Skeleton twins lip sync, ingenjörer och Van Goghs sovrum

2016-02-29 12:56:00
Fint
Måndag igen, så här kommer ett kommer ett litet knippe pepp och trevligheter!
 
Såg Skeleton Twins häromveckan, och den här scenen är kanske den bästa i hela filmen. Dock var den väldigt oväntad, så att veta om den i förväg skulle kunna förstöra filmupplevelsen något (så the choice are yours). Har tapapt räkningen på hur många gånger jag har sett den här scenen, men den är ju så himla fin och bra! (Japp, har en hang-up på denna i år.)
OBS! Om ni vill se filmen (gör det, den är himla bra) men har som jag svårt för blod är det en lite jobbig scen i början och bandage genom kanske en tredjedel av filmen. Men efter det är det lugnt och bra. Eller bara dansa till den här scenen, det funkar väl också.
 
En lista på de 26 mäktigaste kvinnliga ingenjörerna här i världen. Och med anställningar på bland annat Google, Amazon och Ford. Lite behövlig inspiration såhär en måndag.
 
Art Institute of Chicago har gjort en riktig version av Van Goghs kända sovrumsmålning. Det är alltså möjligt att känna på hur det skulle vara att sova i en målning. 88 SEK per natt på Airbnb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0