2015-listan

2016-01-03 09:35:00
Tillbakablickar
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Jag bilade genom Europa och bodde hos en italiensk familj (det har jag iofs gjort förut, alltså bott hos en italiensk familj, men ändå) med tre andra bra personer och släktingar runtomkring. Jag jobbade på ett ålderdomshem. Jag åkte med sovtåg till Umeå med ett annat härligt gäng. Åt dumplings. Åkte till Oslo och bodde i Willes kollektiv där. Till exempel.
Vilka länder besökte du?
Tyskland (eller övernattade på ett hostel i Hamburg), Österrike, Norge och Italien. Och Sverige då.
 
Är det något du saknade 2015 som du vill ha år 2016?
Inte vad jag kan komma på. Eller i så fall våga ta fler kort. Och kanske lite mer medmänsklighet i världen.
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Har för dåligt detaljminne för att komma ihåg exakta datum (förutom födelsedagar) såhär i efterhand, så kan tyvärr inte komma på något. Men resor brukar jag vara bra på att komma ihåg.
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Avslutade mitt andra år på Chalmers med att ha klarat alla kurser. Hade bara två efter mig från första året. Lite svårt att ha en karriär på riktigt när jag pluggar, antar jag. Men tänker att det åtminstone leder till någon slags karriär.
 
Och din största framgång privat?
Att jag ändå sa ja till en hel del saker som ju gjorde att jag fått uppleva mycket kul. Vill alltid vara pepp på lite allt möjligt. Det är ju upplevelser och livets erfarenheter som utvecklar en.
 
Vad spenderar du mest pengar på?
Tror det måste vara mat. Älskar god mat, så lägger helst pengar på det.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?
E d fest, eftersom det var Styrets låt (vet inte hur ense vi är om det egentligen, dock ...) och vi lyssnade på den en hel del efter att vi kommit tillbaka från Lund. Och kanske allt med Paul McCartney, eftersom jag lyssnade på honom större delen av sommaren.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit väldigt mycket gladare! Har haft lyckorus flera gånger.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Läst mera böcker. Och sagt ja ännu lite mer, eller kanske snarare släppt lite på mitt kontrollbehov. Besökt asylboenden och engagerat mig i olika välgörenhetsprojekt.
Den maträtt du åt oftast 2015?
Tror typ spaghetti med ketchup, haha. Lagar det när jag inte orkar göra någon annan middag/lunch. Eller kanske pasta med mozzarella?
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Gick på en slags överraskningsfest för mig själv, fast anordnad av andra. Dansade tills stället vi var på stängde, fick massor av kramar och bar hatt.
 
Högsta önskan just nu?
Att jag pluggar tillräckligt. Att alla mina finaste människor har det bra. Att människor kan sluta kriga så att andra människor inte behöver fly från sina hem. Att rasism som är så grov att en är beredd att ta andra människors liv utrotas.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
För mig personligen tror jag inte det. Tyckte det blev ett rätt så bra år, ändå.
 
Vad fick dig att må bra?
Att få umgås och skratta med vänner. Mycket. Märker att jag är en sådan som behöver det väldigt mycket, vilket jag nog inte trodde för kanske tre år sedan.
Vem saknade du?
Wille.
 
Vad är du mest stolt över?
Att jag klarade nästan alla mina tentor. Bara en jag failade litegrann på. Och att jag sa ja några fler gånger än vad jag brukar och tänkte nu kör vi, bara.
 
Hittade för övrigt listan hos coola Flora.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0