Paket med tandborste, reaktioner på att bli kallad vacker, och det sista jag hörde från dig

2016-01-04 09:06:18
Fint
När jag gick i låg- och mellanstadiet minns jag att vi skulle köpa ett visst antal saker, som ritblock och kritor, och slå in dessa. Paketen skickades sedan iväg till barn som behövde dem. Knivlisa har varit i Bukarest och fått dela ut just sådana paket, och det glädjer mitt hjärta att detta fortfarande sker. Men också få se att de verkligen kommer till barn som behöver dem. Fint äre!
 
Shea Glover har filmat personer hon finner vackra, berättat det för dem och sedan dokumenterat deras reaktioner. Så himla fint, ändå.
 
Jag har börjat följa thelastmessagereceived, vilket är en tumblr med de sista meddelanden som personer har fått. Det finns förklaringar under varje meddelande som förklarar varför det är sista meddelandet, bland annat dödsfall och breakups. För det mesta sorgligt, såklart, men det finns ju även en del som är fina i det sorgliga, som denna ovan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0