Trettondagsafton

2016-01-07 08:44:52
Kalas och festligheter
På trettondagsafton tog jag en längre paus från pluggandet och åkte hem till min moster (efter att ha blivit hämtat vid bussen). I hallen fick vi glögg och pepparkakor och krama mormor.
 
Mera glögg. Och när vi gått en trappa upp fanns det kusiner och mammor att krama, till exempel.
 
Efter ett tag blev det matdags. Julperiodens sista, eller årets första, julbord. Det fanns rödbetssallad och potatis, hurra! Detta var sista kortet jag tog men mormor läste vers om en gran, vi diskuterade vad det var vi egentligen drack och åt lite äggost till.
 
Sedan fick jag bråttom med att hinna med sista bussen som kunde ta mig hem till stan igen (utan att någon behövde köra mig, ska väl kanske tilläggas). Tack och bock för denna gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0