De orange svenskarna och myror i labbet

2016-07-16 03:47:20
Resor - Indonesien
I torsdag hade vi sovmorgon. Skönt och bra att få sova ut såhär efter att ha varit på semester. Tyckte jag fick till så bra rosett på mina svarta byxor, men det gick tydligen inte att föreviga. Men hej, hej från sovrumsspegeln.
 
I labbet skulle jag immobilisera mina enzymer (få dem att sätta sig fast på små kulor så att de kan återanvändas). Morgonen började dock med att jag hittade stackars myror i min pH 7-buffer och som hade trott att det var en bra idé att simma omkring där (de hade dött).
 
Filtrerade och filtrerade. Det kryper för övrigt omkring små myror lite överallt i labbet. Första veckan tyckte vi det var lite märkligt, men nu har vi vant oss och tänker att det är bara så det är.
 
Vi käkade standardlunch, alltså risnudlar med tofu och kokosmjölk (ska visa er receptet någon gång, är väldigt simpelt).
 
Vita hade tagit med sig riskakor som jag kan äta. Dock väldigt söta, så de fick bli efterrätt. ((:
 
Vi tog oss en liten promenad utomhus i solskenet. Vi har ungefär, typ, nästan börjat hitta lite mer på campus, så vi kunde nästan gå utan att behöva titta på kartan.
 
Vi kom fram till Office of International Affairs där vi fick våra Student ID-card, så nu kan vi få rabatter på museum och så!
 
Efter att ha labbat lite till fick vi Vita att ta kort på oss i bra ljus. Hade fått flera kommentarer om att vi hade liknande kläder på oss (svarta byxor och orange tröja (Annies är orange, fastän den ser rosa ut i jämförelse med min)). Som frågan ifall vi hejade på Holland, eller om det var någon speciell högtid i vårt hemland där alla bar orange. Nej, nej, nej, vi har nog bara börjat tänka likadant så här 39 dagar tillsammans.
 
Efter solnedgången åkte vi till Mediterranea som vi hade fått tips om. Det hade säkert varit bra om inte en person i sällskapet är glutenintolerant och vegetarian, för då får hen äta sallad. Vi åt crème brulée till tröst till efterrätt och så var det med det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Skönt me sovmorron :)

2016-07-16 @ 14:30:24
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0