Första dagen på Bali

2016-07-01 12:22:20
Min Dag
Vi har landat på Bali. Imorse hängde vi utanför vårt lilla rum på home stayet vi är på. Läste lite bok, men hann inte läsa så mycket.
 
För frukosten kom serverad och klar. Fanns inte så mycket mer än färsk frukt och te som jag kunde förtära, men vi är redan ruttade och hade köpt yoghurt och sojamjölk till mig kvällen innan.
 
Sedan bytte vi om och tog oss ner till stranden, Kuta Beach. Strax efter den här bilden blev tagen kom det en stor våg och blötte ner mig nästan upp till knäna. Hade långbyxor på mig som minst sagt blev blöta. Så kan det gå! Bara så ovant att gå runt i shorts, men börjar vänja oss vis att det är rätt nice ändå.
 
När vi legat i en mycket turistig del av stranden på en solbädd, kände vi att det blev dags för lunch. Gick till Seaside som har menyer där allt som är glutenfritt och vegetariskt är markerat. Så nice! Ville haft nudlar (får ju passa på) men de var tydligen spicy så sa nej tack, vill ej brinna upp.
 
Det blev en quinoasallad med fetaost och avokado istället (ser inte så nice ut på bild såg jag nu, men var urgott) och Annie käkade nachos med redig guacomole.
 
Vi har till sist fått i oss jordgubbsjuice (eller det var någon slags drink (utan alkohol ofc)). Det var supergött. Så fint att vi båda tar kort på maten vi äter också.
 
Hade den här utsikten vilket inte var jättefel. Har för övrigt sett massa fina ekorrar som klättrar omkring på elledningarna och palmerna.
 
Vi gick tillbaka till stranden och tog oss vårt första dopp. Annie var busig och väntade inte ens en timma efter maten! Det var mäktiga vågor och storslagen horisont. (Tyvärr ej på bild, ni får min fina fot istället som en dam absolut tyckte behövde pedikyr men jag sa nej, tack.)
 
Vi köpte istället färsk mango av en dam som gick förbi. Mango är i säsong nu så det gäller ju att passa på!
 
Gött med mango, alltså. Och här ligger Annie i sina nya ugglebaddräkt. (Yes, mamma, jag kan ha hittat en som gillar ugglor minst lika mycket som jag.)
 
Några mörka moln började dock hopa sig och nu sitter vi på vårt rum för att samla kraft inför att gå ut och äta på en annan glutenfri restaurang. Samt försöka boka en resa till Gili islands, bland annat.
 
Ha en fantastisk fredag, vi ska försöka komma ut och få svänga lite på höfterna (aka dansa)!
 
Ey, ey, höll nästan på att glömma: tog några bilder på flygplatsen också. Vårt flygplan från Yogyakarta till Denpasar var nästan 2 timmar försenat, så vi fick bröd (eller vad det nu var?) och vatten medan vi väntade.
 
Passade på att bland annat läsa bok. Håller på med den här av Bodil Malmsten. Mycket poetisk och fin, återkommer eventuellt när den är utläst. Men som vanligt levererar hon.
 
När vi väl kommit fram till vårt sovställe gick vi och handlade vuxenmiddag (alltså glass och chips) pga orkade inget annat. Jag kände mig osäker på om vi verkligen ville bo här eftersom det är väldigt mycket i turistdelen, men det känns något bättre och ändå okej idag. Vi har dock ingen AC på rummet utan bara en takfläkt som dessutom låter med ett gnisslande ljud. Hade en dröm i natt om jag lyckades fixa vad det än är som låter, men vaknade och märkte att det bara var en dröm. ))):
Klart slut för denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0