När vi tog hand om kattungar i Indonesien, part II

2016-07-23 03:22:57
Resor - Indonesien
Vi hittade ju fyra kattungar på våning tre på Universitet, och en dag var de inte längre där. Förutom en ensam liten krabbat. Lite senare den dagen hittade vi två till. Sent på kvällen sa en tjej att vi skulle kunna flytta dem till moskén, så det gjorde vi. Ger dem mat och vatten.
 
De har dock fått flytta ut, men kan fortfarande söka skydd i moskén om de skulle behöva. Kan tänka mig att de störde bönen, eller smutsade ner lite för mycket. Angående översta bilden på Svanslös så föddes han så, med kort svans.
 
Men de verkar ha det bra utomhus med. De spinner när vi kommer och klappar dem, bråkar med varandra, klöser klorna på träd och lådor.
 
Selma, Svanslös och Junior. Kanske att de får ett hem. Jag är dock lite nojig med det där. Klart att en vill ha en söt liten kattunge, men de kommer växa upp och bli vuxna katter i större format och utan klarblåa ögon. Gäller att en vill ta hand om dem då med. Men vi får se. Nu ska vi snart gå och ge dem frukost. Fortsättning följer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0