Onsdagen då vi hade ambitioner

2016-07-06 12:31:05
Resor - Indonesien
Denna onsdag har vi haft ambitionen att göra saker, men det slutade ändå att vi låg på stranden och läste i en solbädd. Första ambitionen vi hade var att gå i surfskola, men de hade inga tider över för dagen (måste ju boka i tid, såklart). Andra ambitionen var att gå på museum, men tror inte det blir något av det ...
 
I vilket fall, så köpte vi med oss dryck på vägen och jag fick ett nytt namn för dagen. Blir alltid så ställd när jag ska bokstavera mitt namn för glömmer alltid av hur "i" uttalas på engelska. Men close enough idag med.
 
Badade litegrann. Läste litegrann. Lyssnade lite på podcast. Känns som att det är okej att ha dagar på stranden när vi ändå bara kommer hänga i labbet när vi kommer tillbaka till Yogyakarta igen. Få läsa ut några böcker och avverka några podcastavsnitt helt enkelt.
 
När magen ropade efter mat gick vi till MozzarellA och beställde juicer (standard) och något att käka. Tycker för övrigt själv att den här bilden ser sjukt härlig och vill tillägga att vi inte riktigt uppfattade det såhär när vi satt där.
 
Jag hade bara beställt en sallad och det var tyvärr inte jättemycket mat, så vi beställde in efterrätt också. Crème brulée! Och så pratade vi med en av servitriserna efter att hon berömt oss för vår indonesiska språkkunskaper. Det var en mycket härlig människa!
 
Annie köpte två klänningar, jag köpte en påse godis (som jag försöker få Annie att inte äta för många av pga de innehåller mjölk) och sedan vandrade vi hem, tog några simtag i poolen och nu sitter vi här. Lyssnar på musik, läser bloggar, strukturer, planerar, chattar med folk hemma i Sverige, och funderar på om vi ska göra något annat än packa och chilla ikväll. Imorgon sticker vi i vart fall iväg några dagar och det blir nog superbt!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Så härligt o va på stranden :)

Svar: Ja, det är gött! :)
ElinHaraldsson

2016-07-06 @ 12:43:37
URL: http://CheerSarah.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0