Vardagar i Indonesien; onsdag, torsdag och fredag

2016-07-24 02:39:10
Resor - Indonesien
Vardagar i Yogyakarta fylls av reaktioner som går mer eller mindre bra. Och att emellanåt äta vad vi kallar för Indomaretlunch. Vilket innebär att vi går till en affär och köper saker vi tål. Överst är min lunch, nederst är Annies. Folk här tycker fortfarande att vi är nyttiga.
 
En torsdag fick jag starta igång min reaktion och vi hade limmat och skruvat och fixat som galningar för att slippa läckage.
 
Satt och tittade på när vattennivån steg i kolonnen med sieves. Det var tradigt så jag underhöll mig med att ta kort och lyssna på podcasts.
 
Gå ut i solen på promenad för att lämna tvätt. Promenera längs med gator fyllda av skyltar.
 
Spontanäta lunch på De'Sushi. Himla mysigt ställe med körsbärsblommor i taket men en aning dyr meny.
 
Skriva rapport samt få ångest för att jag inte har skrivit tillräckligt mycket än. Metoden är väl ish klar ändå.
 
 
Ta promenad genom campusområdet vilket är som att promenera genom en botanisk trädgård. Köpa glass och vara de enda som sitter i solen.
 
Pangvackert, alltså.
 
 
Äta glass och mango till middag, aka fredagsmys, efter att ha storhandlat och fyllt cykelkorg och ryggsäck med varor.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0