Midsommarafton i Indonesien

2016-06-25 17:51:00
Resor - Indonesien
Hoppas ni alla hade en finfin midsommarafton och att ni mår bra (okej, ändå?) idag. :) Vi hade en himla fin midsommarafton och har kommit fram till att det hittills är fredag som är våra riktiga pangdagar. Så här kommer ännu en pangfredag, här och här kan ni läsa om den förra.
 Men okej! Vi cyklade som vanligt till Universitetet och parkerade med en minibotanisk trädgård som utsikt. Älskar't.
 
Annie hade fått sten i skon. Viktigt att dokumentera. Sedan gick vi och bytte om från träningströjor och vidare upp till labbet.
 
Efter ett tag kom ju fantastiska Vita med ett stort fång blommor som hon hade köpt! Blev så himla glad.
 
Hon hade försökt hitta något som liknar prästkragar, och detta är verkligen close enough. Luktade som i farfars blomsterbutik. Fantastiskt, alltså.
 
Annie började göra sin krans. Hon gör en krans varje år, så hon har helt klart rutinen inne.
 
Jag gjorde som varje år någon slags fusklösning. En blomma i håret eller på kragen är close enough enligt min mening.
 
Så därför fick Annie göra även min. Koncentrerad men de blev himla fina!
 
Ninta, Vita och Santi gjorde också varsina. Annie fick dock göra Nintas, för hon gjorde som jag och gav upp, haha.
 
Dewi var också med och hjälpte till. Midsommarkransverkstaden var i full gång, alltså. Även så himla kul att både vår handledare och andra labbkillar kom in och undrade vad vi egentligen höll på med. Plus att vår "kontakt" (eller vad vi ska kalla henne), Ria, kom in och började säga saker som "glad midsommar" och "vi måste äta sill" på bra svenska. En av höjdpunkterna på dagen, helt klart!
 
Vita var perfektionist och minst sagt en naturbegåvning! (Hon fick även hjälp från Dewi för att ge mer credd.)
 
Såklart måste skapelserna fotograferas! Så bra att det inte är bara jag och Annie som tar massa kort, haha.
 
Sedan hade vi fotosession! Hittade ett ställe med bra ljus. Henri fick vara fotograf.
 
Men han fick såklart också vara med på kort! Skulle dock haft en krans på honom med, kom jag på i efterhand.
 
En sista bild från detta glada gäng. Är fortfarande så himla glad över att de ville göra kransar med oss.
 
 
För övrigt har Vita skrivit så fint på sin instagram. <3 Blev så rörd av detta. And Vita, it truly meant a lot to us.
 
Utsikten från vår fotosession var inte så pjåkig. Därnere står min cykel i hörnet.
 
Inte så pjåkig vy, alltså. Vet inte om de flaggar varje dag, men tyckte det var lite fint att den hängde där. Flagga, som flagga egentligen tänker jag (så länge det är en dålig sorts flagga ska väl tilläggas).
 
Såklart började det regna (kändes ju som att det inte kunde vara en midsommarafton utan lite regn), så det blev ingen andra fotosession som Vita hade planerat.
 
Efter att vi hade labbat klart (gjorde egentligen inget mer än att Annie fixade med sin anion exchange) hade det slutat regna och vi tog en taxi till Milas.
 
Det var så många som sa så fina saker om oss, för att vi hade kransarna på oss (inte bara på Milas). Och några ville prata om varför vi hade dem på huvudet. Alltså, älskar sådant. Vill också bli/vara en sådan som bara vågar säga/fråga sådant till främlingar. Ska bli mitt mål efter den här resan. Våra bordsgrannar frågade i vart fall om de skulle ta kort på oss, vilket ju var himla fint.
 
Vi hade tänkt att i vart fall få dricka jordgubbsjuice när det var midsommarafton och allt, men gubbarna var tyvärr slut så vi då fick vi rycka på axlarna och ta något annat istället. Annie tog grillade grönsaker för att ändå få något midsommar-likt. Jag tog nasi goreng med omelett och svamp. Gött.
 
Jag läste lite bok (läs: lite, läste typ förordet), annars satt vi mest och snackade om förhållanden, hemlängtan och hur vi mår. Så jädrans bra snack. Kvinnan jag är med är guld! Sedan åkte vi hem och lade oss medan de i Sverige knappt ens hade börjat sitt firande. Lite knäppt ändå.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0