Damernas dag

2016-03-08 18:32:00
Tankar Och Funderingar
Idag är det ju internationella kvinnodagen. Och som alla förhoppningsvis vet en dag för att reflektera och diskutera kring frågor som rör bland annat jämställdhet och feminism. Men även att inspireras av varandra och peppa varandra. En himla viktig och bra dag, med andra ord.
 
Jag har dock inte själv gjort något aktivit idag. Tentaveckan närmar sig och jag sitter och räknar påläggskalkyler så mycket jag kan och lär mig om olika organisationer. Och har i och med detta försökt att hålla mig borta från olika sociala medier och andra prokastineringskällor.
 
Jag har dock lyssnat på en hel del grymma, musicerande kvinnor. Exempelvis Ida Redig, Silvana Imam, Mapei och Anna von Hausswolff. Spotify har dagen till ära promotar en hel del av sina playlists som bara (okej, nästan; några män som featurar) består av kvinnor. Till exempel den här:
 
 
Och nu, medan maten kokar har jag försökt leta upp lite nice länkar denna dag till ära. Varsågoda.
 
Och för er som tvekar, här är 8 anledningar till att denna dag fortfarande behövs. Finns såklart flera, det är bara att googla.
 
Det var alles! Ta hand om varandra, oavsett kön.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0