Some pictures from November

2016-11-15 17:05:00
Min Dag
I början på förra veckan vaknade jag upp till snöflingor på rutan och snötäcken på taken.
---
Woke up to snow flakes on the window and snow on the roofs last week.
 
I torsdags gick jag på mastersmiddag, vilket innebar att jag och andra mastersstundter på kemi-, matte-, och fysikområdet (KFM, till vilket bioteknik också hör) åt middag tillsammans med alumner i Kårrrestaurangen. Efteråt var jag, Anton, Olle och My de första som gick på Kfkb6:s gasque-eftersläpp. Var nära på att jag stängde Gasquen eftersom dansade och dansade.
---
This thursday, I went to a masters dinner, which meant I and other masters student from my "area" had dinner together with alumnii in the Kårrestaurangen. After the dinner, me, Anton, Olle, and My was the first visitors to the nigth club Gasquen. And because I danced and danced I danced, I almost was there until it closed.
Åt det här till middag en fredag medan jag pluggade (hann inte plugga något under BTD så behövde ta ikapp), och tyckte det gjorde sig bra på bild (och var gott). Potatis, rödbetor, och kikärtor tillagade i ugnen. Det var nästan helt veganskt om jag inte hade haft crème fraîche till.
---
Had this for dinner a friday meanwhile I studied (didn't had time to study during Biotechnology days, so had to catch up), and thought it would look pretty good on photo (and tasted good). Potatoes, beet root, and chick peas cooked in the oven. Almost totally vegan, if I had not ate it with crème fraîche.
 
I lördags vaknade jag upp till den här soluppgången. Snön är ju borta, som ni ser.
---
On Saturday, I woke up to this sunrise. And as you can see, the snow is long gone ...
 
I söndags var det ju fars dag så jag åkte hem till mina föräldrar på landet, där det fortfarande fanns massa snö. Vi åt middag hos farmor och farfar, och när mamma sedan kommit hem från jobbet satt vi i köket hela kvällen och bara pratade om allt och inget. ♥
---
It was father's day this Sunday, so I travelled home to my parents in the countryside, where there still was snow on the ground. We ate dinner at my grandfather's house, and when my mum had finished her job, we sat in the kitchen all evening and just talked about everything and nothing.
 
Idag satte de upp granen på Chalmers. Och om sex måndagar är det julafton! Jag har köpt räkna-ner-ljus och druckit en av årets nya glöggsmaker (med smak av havstorn, den var helt okej).
---
Today, the christmas tree at Chalmers was raised. And in six months, it's Christmas evening! I have bought a counting-down-candle and been drinking glögg (mulled wine).
 

Kommentarer
Postat av: Josefine Svärd

grymma bilder! :D

2016-11-15 @ 21:40:23
URL: http://josefinesvard.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0