Exam week coming up

2016-10-15 09:47:00
Min Dag
Tentaveckan börjar närma sig (är nästnästa vecka), så jag sitter mestadels och pluggar om dagarna. Hösten har ju kommit så jag har börjat dricka en massa te också. För att hålla värmen och för att det är mysigt. Jag har inte startat igång elementen än, så när jag vaknar på morgonen är det 18 °C i lägenheten.
---
The exam week is almost around the corner (like in two weeks), so during the days I try to mostly study. Autumn has arrived, so I have started to drink a lot of tea; to be warm and because of the cosiness. In my apartment, the radiators are still put off, so when I wake up in the morning it is 18 °C inside.
 
Trädet utanför min lägenhet har gått från att skifta från grönt till rött, till att bli helt gult och börja tappa sina löv.
---
The tree outside my apartment have changed from the colour shift from green to red, to be completely yellow and the leaves have start to fall off.
 
Eftersom det börjar bli kallt ute får jag börja ge upp att springa utomhus. Min plan är att börja simma igen, eller att skaffa något slags gymkort så jag kan springa på löpband. Det lutar dock mot simning, ändå. Mer skonsamt i förkylningstider.
---
Since it begins to be cold, I can't run outside anymore. My plan is to start swimming again, or get some kind of gym card so I can run on a treadmill. I think it will be swimming, though. Mostly because it is the time of common cold, and swimming is a milder form of exercising.
 
Hittade för övrigt en bild på Mölndalsån jag tog för några veckor sedan. Det var stilla och vackert. Aja, det var väl allt för nu. Ha en fin helg, vettja!
---
Found a picture I took some weeks ago at the Mölndal river. It was peaceful and beutiful. Oh well, that was all for now. Have a really nice week-end, you all!
 

Kommentarer
Postat av: Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Är så glad att jag är klar med studierna. Så många helger jag spenderat med plugg alltså :)

2016-10-15 @ 09:53:32
URL: http://mariaanderzon.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0