A weekend in the countryside, part two

2016-09-06 11:27:19
Min Dag
Det var lördag och jag gav mig ut i mina föräldrars trädgård för att plocka äpplen.
---
It was saturaday and I went out in my parent's garden to pick some apples.
 
Hade Ester och mormor som sällskap. Inte helt fel.
---
My company was the cat Ester and my grandmother. Not too bad.
 
Det här blev för övrigt skörden för dagen. Plus lite till. Äpplen, rödbetor, majs, sallad, purjolök, och bladspenat (i platspåse).
---
The harvest for the day. Plus some more. Apples, beetroots, corn, salad, onion, and spinach (in the plastic bag).
 
Hittade blåbär. Blev så himla glad över detta. Stod och plockade och plockade.
---
Found bluberries! So happy for this. I picked and picked and picked.
 
Ester tyckte det var minst lika fascinerade. Eller hon satt och spanade på håll ibland och kom sedan närmare för att få klapp.
---
Ester though it was at least as fascinated as I did. Or, she was sitting and observing on a distance, but come closer to get petted from time to time.
 
Och här är min söta mormor (och Ester). Hon hittade ett fint bladverk från en ek, vilken jag sedan fick med mig hem och står nu i en vas i mitt fönster.
---
And here is my sweet grandmother (and Ester). She had found a nice oak leaf, which I later brought home and are now standing in a vase in my window.
 
Plockade mer äpplen från det stora äppelträdet och gick runt i trädgården med mormor.
---
Picked som more apples from the big apple tree and walked around in the garden with my grandmother.
 
Ester hade fångat en stackars mus.
---
Ester had caught a poor little mouse.
 
Vi åt lunch ute i solen. Grönsakgratäng, för övrigt. Med kikärter i. Panggott.
---
We had lunch outside in the sun. Vegetable gratin, by the way. With chick peas. Mmm. So good.
 
Så blev det dags att åka tillbaka till stan. Men först klappa Ester, och sedan hälsa på farmor och farfar. Plockade även med mig några vindruvor hem från farfars växthus. Kommer helt enkelt överleva ett tag. ♥
---
The time for kicking back home to the city came. But first pet Ester, and then visit my fathers parents. Picked some grapes from my grandfathers greenhouse. Will be able to surivive for a while, as it seems. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0