Den hemliga trippen till Tallinn, del 3 (sista!)

2017-04-29 21:57:00
Resor
 
The secret trip to Tallinn, part 3 (last!)
 
 
 
 
Dags för sista delen från vår hemliga dagstur till Tallinn (är imponerad av mig själv att jag kunde göra tre inlägg av det här ...). Fortsätter där vi slutade: jag och Lenis hängde på ett kafés balkong, och Katta fotade oss.
 
---
 
Time for the last part of our secret daytrip to Tallinn (am impressed by myself who managed to make three seperated posts about this ...). Continue where we ended last: me and Lenis standed on a balcony of a café. Katta took the photo.
 
 
 
Kikade på den här utsikten, till exempel.
 
---
 
For example, glazed at this view.
 
 
 
Posade med en av munkstatyerna (så var gladare än det ser ut på första fotot). Min fotograf var Katta.
 
---
 
Stroke a pose with one of the monk statues (so was happier than it looked at the first picture). My photographer was Katta.
 
 
 
Vi levde efter Kattas devis: besöka en kyrka i varje stad. Så gick in i den här med rundade kupoler. Vi var supertysta och andaktsfulla.
 
---
 
We followed Katta's motto: visit a church (or cathedral) in every city. So went inside this one with rounded domes. We were super quiet and devotional.
 
 
 
Annars vandrade vi mest runt. Var lite trötta/sjuka. Pratade om sådant som hör livet till. Hittade den här utsiktsplatsen efter att ha gått på leriga stigar.
 
---
 
Otherwise, we mostly wandered about. Were tired/sick. Talked about things in life. Found this gazebo after have walked on muddy paths.
 
 
 
Hallå, ja!
 
---
 
Hello!
 
 
 
Efter att ha gått på i princip alla gator i Tallinn, hamnade vi på stadens äldsta bar där flera andra från vårt resegäng befann sig. Beställde en shot som brann (släckte den innan vi drack, mamma), och såg på topp 10 simhopps-fails. Många magplask, aj.
 
---
 
After been walking at almost every street in Tallinn, we ended up at the oldest bar in the city. There were a part of the rest of our travelling gang. Ordered a burning shot (extinguished it before we drank, mother), and watched top 10 high diving fails. Many belly flops. Ouch.
 
 
 
Jag, Lenis, och Elin missade nästan båten tillbaka för att vi avnjöt vår middag lite för länge. Gick på någon minut innan den lättade ankar. Puh.
 
---
 
Me, Lenis, and Elin almost missed the boat back because we ate dinner too long. Entered the boat some minutes before it left. Puh.
 
 
 
Hängde i hytter igen, med bland annat de här. Sedan dansade vi som aldrig förr på dansgolvet, ibland till ryska hits vi aldrig hört.
 
---
 
Hanged around in cabins again, among others with these people. Then we danced like never before at the dance floot, sometimes to russian hits we never have heard.
 
 
 
Fick Janen och Katta att ta en groupie med mig. Vaknade upp i Stockholm. Åkte tåg hem som blev mer och mer försenat. Sådant som händer, ni vet. Och det var la det, då va.
 
---
 
Made Janen and Katta take a groupie with me. Then we woke up in Stockholm. Took the train back, and which became more and more late. Things that happen, you know. And that was that, I think.
 
 
 
Eller just det. Skoja! Fick några fler bilder av Katta (några av dem längre upp). Till exempel den här från frukosten där jag försöker lura alla att jag är mer pigg och gla' och lite käck sådär, än alla andra. Tror det lyckades. Tror jag till och med lyckades lura mig själv. Lenis där till vänster också.
 
---
 
Or by the way! Got some more pictures from Katta. For example this one from the breakfast where I try to fool everyone else that I was more alert, happy, and such, than the others. Think I made it. Think I even managed to fool myself. And it's Lenis to the left, by the way.
 
 
 
En till Katta-bild. Turistbild! Utanför rådhuset! Jag. Lenis. Och en duva. NU räcker det. Det var allt jag hade från Estlands huvudstad. Åk dit, det var fint!
 
---
 
One more by-Katta-picture. Tourist picture! Outside the courthouse! Me. Lenis. And a dove. Okay, NOW it's enough. This was all I had from the capital city of Estonia. Go there, it was nice!
 
 
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0