En hemlig trip till Tallin, del 1

2017-04-13 09:42:00
Resor
 
A secret trip to Tallinn, part one
 
 
I år åkte jag med på sektionens hemligresa. Den är hemlig för att en vet aldrig vart den ska gå. Men i år gick den till Talinn, vilket var himla trevligt för där hade jag aldrig varit innan. Så en söndagmorgon satte vi oss på en buss för att åka till Stockholm.
 
---
 
This year, I followed the secret trip that my student division organizes. It's secret since you don't know the end destination quite until you reach it. But this year it was Tallin which was nice since I had never been there before. So, a Sunday morning, we took a bus up to Stockholm.
 
 
 
Jag satt bredvid Katta. Ser ni vilka drömmiga, fina ögon hon har, eller?
 
---
 
I sat next to Katta. Can you see her dreamy, beautiful eyes?
 
 
 
Framför oss hade vi Lenis och Blade. Fint med kärlek på bussen! Under resans gång vann vi priser. Jag fick till exempel ett roligt sugrör. Bra grej, helt klart.
 
---
 
In front of us sat Lenis and Blade. During our bus travel, we won prices. I got a funny straw, for example. Good things!
 
 
 
Efter några timmar närmade vi oss Stockholm och gick på en färja som skulle ta oss till Estlands huvudstad.
 
---
 
After some hours, we approached Stockholm and entered a ferry that would take us to the capital city of Estonia.
 
 
 
Efter att ha hittat hytten, och besökt butiken på båten, gick vi upp på däck. Möttes av solnedgången. Ah.
 
---
 
After founding the cabin, and visited the shop on board, we went up to the deck. Watched the sunset. Ah.
 
 
 
Jag och Katta. ( :
 
---
 
Me and Katta. ( :
 
 
 
Brumm och Lenis hängde också där.
 
---
 
Brumm and Lenis were also there.
 
 
 
När solen hade gått ner gick vi omkring i olika hytter, missade karaoken, såg barn som spelade på enarmade banditer (ska det börjas i tid?), och tog en groupie med Olga.
 
---
 
When the sun had set, we went to different cabins, missed the karaoke, watched children playing on slots, and took a groupie with our friend Olga.
 
 
 
På måndagens morgon hade vi anlänt till Tallinn! Men det tycker jag att vi tar en annan gång. Tills dess får ni den här fina vyn (och fundersam Lenis) som en cliffhanger. (Men kan säga att det var fint där.)
 
---
 
At Monday morning, we had reached Tallinn! But I think we will take that part another time. Until then, you get this picture as a cliffhanger. (Can tell you it was nice there, however.)
 
 
Spara
Spara
Spara

Kommentarer
Postat av: norrsken emmis

ha en bra dag och GLAD PÅSK!
kram

Svar: Tack DETSAMMA! :)
ElinHaraldsson

2017-04-13 @ 09:54:36
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0