En lista med 30 böcker jag vill läsa

2017-04-02 11:22:00
Böcker
 
A list of 30 books I want to read
 
 
Håller på och kämpar mig igenom Svindlade höjder, har fått låna om den flera gånger på bibblan. Skyller på tidsbrist, men har inte många sidor kvar nu! Under tiden har jag köpt på mig tre nya pockets (se bild nedan) när jag köpte böcker i present till Wille, och som jag ska läsa ut när ovannämnda bok är utläst. Har också gett mig i kast med att göra en lista med böcker jag vill läsa helst så snart som möjligt för att de verkar utomordentligt bra. Skriver in dem i anteckningar i min mobil när jag snubblar över något som låter som en trevlig/bra/intressant läsning. Innehåller just nu 30 boktitlar, och här kommer den!
 
---
 
Am keeping on with reading Wuthering Heights. Blaming lack of times for not have finsihed reading it yet. While this is lying on my bed table, I have bought pockets, and made a list of books I want to read.
 
 
 
○ I love dick - Chris Kraus
○ Ett litet liv - Hanya Yanagihara
○ Flickorna - Emma Cline
○ En bön för de stulna - Jennifer Clement
○ De polygotta älskarna - Lina Wolff
 
 
○ Det finns ingenting att vara rädd för - Johan Heltne
○ I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv - Tom Malmquist
○ Det kändes lugnt när mina känslor dog - Bim Eriksson
○ Americana - Chimamanda Ngozi Adichi
○ När kejsaren var gudomlig - Julie Otsaka
 
 
○ Gratulerar till din förgörelse - Hiromi Itö
○ Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter - Elizabeth Gilbert
○ Sund - Tove Folkesson
○ Gästkatten - Takashi Hiraide
○ Det är natten - Karolina Ramqvist
 
 
○ Glaskupan - Sylvia Path
○ En fest för livet - Ernest Hemmingway
○ Gudarna - Elin Cullhed
○ Det är något som inte stämmer - Martina Haag
○ Den allvarsamma leken - Hjalmar Söderberg
 
 
○ Under det rosa täcket - Nina Björk
○ Kejsarn av Portugalien - Selma Lagerlöf
○ Det mest förbjudna - Kerstin Thorvall
○ För Lydia - Gun-Britt Sundström
○ Steglistan - Donna Tartt
 
 
○ Dare me - Megan Abbott
○ Kalmars jägarinnor - Tove Folkesson
○ Låt vargarna komma - Carol Rifka Brunt
○ De kommer att drunkna i sina mödrars tårar - Johannes Anyuru
○ Den hemliga historien - Donna Tartt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0